lovely helg........

Oj, vilket väder vi haft i helgen, därav bloggfrånvaron, sol både lördag och söndag, härligt.

Jag och My åkte på shoppingtur på lördagen, vi åkte tidigt så vi kunde njuta av resten av dagen hemma. Det blev två jackor till mig, en jeansjacka och en annan svart jacka.  Till My blev det en prinsesskjol och en jättesöt blus.
Vi fick även med en ny familjemedlem hem, Välkommen prickis till oss...........


Fisken heter prickis för den har en svart prick mellan ögonen.

Resten av dagen spenderades i solen på altanen eller bakom My på sin sparkcyckel som vi tog fram ur förådet.
Hon har sparkcyklat sig fram varje tillfälle som getts den här helgen och älskar det...


Här har hon på den nya prinsesskjolen också...

Imorse tog jag och min kompis Maria och My en promenad ner till torget för lite 11 kaffe och en god smörgås.
Jag plöjde igenom alla våra skoaffärer och konstaterade att det är vita tygskor som gäller just nu, får åka och köpa mig ett par då jag inte har ett enda par vårskor utan klack och med alla våra promenader kan ju det vara lämpligt med ett par utan klack. Mina favvostövlar gick sönder i dragkedjan igår så nu är det kris......

På vägen hem från torget stannade vi och plockade påskris, dags att pynta.....
Jag och My har påskpysslat nu på eftermiddan.


Dessa söta kycklingar har vi målat och jag satte några i lampan och några i riset.


Krukkaniner som vi pysslat ihop...Panduro är perfekt då de har färdiga pysselkit att köpa som passar till barn...



Dessa gula ägg köpte vi på indiska igår, My gick " bananas " när hon såg dem och gick helt enkelt inte ur affären utan dom, jag hade siktat in mig på några andra men tydligen vinner mest gnällig i vår familj så därför sitter dem nu i vårt ris....



Nu ska jag gå och lägga en väldigt trött tjej..tror hon är övertrött efter all tid utomhus den här helgen....


Kommentarer
Postat av: Babette

Så fint ni har gjort =)

Förresten, fick vi köpa Bobbycaren av My?!

Axel tycker dom är roliga nu =)



KRAMIS

2009-04-05 @ 19:33:19
Postat av: Catharina

Lilla raringen ser väldigt konfunderad ut över den nyinköpta firren,hmm...

2009-04-06 @ 20:35:59
URL: http://www.metrobloggen.se/cathscorner
Postat av: veronica

chatarina- ja, hon tycker inte den luktar så gott säger hon, haha



Betty- det tror jag går bra, ska bara höra mig för en sista gång med den där som bestämmer..

2009-04-06 @ 21:56:57
URL: http://virresdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0