ledig UNDERBAR valborg...........

Ja, idag hade vi halvdag på jobbet och jag passade på att ta ledigt........Jag och min lilla tokfia åkte hem till lillasyster för att bli ompysslade med våfflor och kaffe och lek hela dagen med Mys kusiner.  Varmt och skönt hade vi det med, inte fy skam!!!
Min syrra har gått en sykurs och hade sytt likadana kjolar till våra döttrar..sååå söta och den kommer användas mycket. MILJONER TACK!!

Så här söt är den och jag har snott bilden från syrrans blogg utan att fråga om lov ( hoppas det var okey?!! )

När mannen i huset kom hem från jobbet lämnade vi barnen i hans våld och åkte iväg till jordens inredningsbutik!! Det fanns helt enkelt för mycket fint och jag blev helt förvirrad och kunde inte bestämma mig för vad jag ville ha, tillslut kom jag ut med en matta från RICE !!!  Vi passade även på att köpa en present till någon som fyller år snart, när tjejen i kassan skulle slå in paketet tog det en evighet!!   Vi hade hunnit åka jorden runt och tillbaka igen innan hon blev klar..

När vi skulle åka hem jag och My skulle nog resten av världen det med!!!  Det tog två timmar att komma hem, normalt tar det 35 minuter, men idag skulle nog alla till sina stugor på öarna runt där vi bor, visserligen stannade vi på ica maxi för att handla grillmys till kvällen men det tog inte mer än 20 minuter.  åhhhhhhh.

Men det spelar ingen roll...för vi har haft en underbar dag hela dagen och nu sitter vi mätta efter grillningen och vinglaset är halvtomt. Det märkliga är att jag skulle ta fram en flaska vin till middan och upp dyker det ett gammalt spanskt vin från 1999!! Vad det kommer ifrån vet jag inte, men gott var det...Det är nästan så man skulle tro att jag aldrig städar i skafferiet men ni som känner mig vet att nått sånt skulle ju aldrig hända, märkligt!!!

Kommentarer
Postat av: Babette

Allt mitt är ditt syrran ;)

Kul att hon gillade kjolen, det bästa betyg man kan få!

Hoppas att jag får lite mer tid över framöver och kan sy fler saker till tjejerna =)

2009-05-03 @ 19:21:45
URL: http://frubettys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0