sköna söndag och god jul

Efter en sköön söndagspromenad och god kycklingsallad till middag ( det är My som har fått bestämma middagarna i helgen ) ringde Mys kompis och kusin Ida, hon ville komma hit och leka. Det passade perfekt . Vi drack kaffe och barnen lekte med Mys pippihus som är väldigt roligt nu. När de var i Mys rum hittade My sin tomteluva och ville genast klä ut sig till tomtemor. Ja, ja, bara att ta fram kläderna.

Man blir trött av att leka.
När jag la henne sa hon att hon skulle ha kläderna på dagis imorgon, det går jag faktiskt inte med på. Det räcker med en tomte i familjen och det är Victor. Varje december fram tills han var ca 9 år var han tomte, dag som natt, fick köpa två uppsättningar tomtekläder så jag kunde tvätta kläderna ibland. Det är konstigt om det där går i arv, jag hoppas inte det......Det är ju bara september än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0