unisex om barnen själva får välja?!!

..........Nej jag tror inte det. Visst ska man uppfostra barnen lika och med samma värderingar vare sig det är pojke eller flicka. Själv har jag en av varje kön, visserligen lekte inte Victor med bilar men däremot med monster och pokemon och digimon. Min dotter tycker det är kul om hon kommer hem till någon med bilar och leker gärna med dem, men om hon får välja något i leksaksaffären blir det något rosa eller väldigt flickigt. Någon gång har hon sagt att hon vill ha en traktor, men den ska vara rosa och väldigt söt då. Detsamma gäller kläder. Prinsessklänning står väldigt högt på önskelistan och hon älskar glitter och smycken. Filmen bilar gillar hon ioch för sig, men Blixten i filmen har ju ett utseende som tilltalar både flickor och pojkar, den är röd, ser snäll ut och har stora ögon.
Jag tror inte det spelar någon roll om man försöker "pracka" på sina barn killsaker till tjejer och tvärtom, de hittar alltid sina favoriter i alla fall.

Mys favoriter, My Little Pony..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0