skärpning hundägare och kattägare

I det här vackra höstvädret kan man inte låta bli att vara ute. Vi tog en promenad till affären jag My och P. Victor är hemma hos en kompis. På vägen till affären skulle My plocka en blomma och hoppade ur vagnen. Naturligtvis låg det en hundskit precis där hon stod, F*N vad sur jag blir, hennes nya fina skor och byxor fulla med skit.

Det är samma sak i vår sandlåda i området. Där är det katterna som skiter. Sitter man och gräver där kommer det världens odör fram. Ofta ligger det stora bajskorvar synligt ovanpå sanden.

Vi har inte en jättestor hall så vår vagn står ibland på framsidan av huset. På morgonen ligger det en katt där i vagnen och sover. Hela vagnen är full av katthår och annat äckligt. Jag tycker att om man skaffar en katt så får man ta in den på natten. Jag har  valt att inte ha katt och vill därför inte att den ligger hos mig och sover på utedynorna eller i mitt barns vagn.
Skärpning alla djurägare...............

Kommentarer
Postat av: Betty

Det där med hundbajs kan jag absolut hålla med om!!! I övriga europa är det böter på sådant!



När det gäller katter där emot är det svårare, kanske inte alltid lätt att få in katten på natten eller veta var den håller hus över huvud taget.

Vet man vem som är ägaren kan man ju prata med denne, kanske be om en flaska "fysprej"?



Köp annars en flaska själv, för den funkar faktiskt =)



Kattbajs i sandlådan tror jag inte heller att ägarna kan göra så mycket åt!

Du har ju haft katt själv, så du vet juh!



2008-10-14 @ 19:40:46
Postat av: veronica

ja, jag har haft katt och den kom in varje natt förutom när den sprang bort. känns inte jätteroligt att spraya ner vagnen med en massa spray.

Vi har löst det så att vagnen ligger i bilen över natten nu.

Men man blir ju irriterad ändå!!

2008-10-14 @ 20:12:17
URL: http://virresdagbok.blogg.se/
Postat av: Betty

Behöver ju inte spraya på vagnen, spraya runt om, på altanen =)

2008-10-14 @ 21:10:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0