främmande.....

Vad är det för ord egentligen, låg och funderade på det igår när jag skulle sova. När jag var liten och vi skulle få gäster sa mina föräldrar att vi skulle få främmande..

Främmande är ju såna man inte får prata med eller ta emot godis ifrån när man är liten, något man är lite rädd för, vill man ha såna på middag??!!'


När jag för ett par veckor sen skulle lämna My på dagis klockan halv sju på morgonen och håller på att ta ut henne ur bilen , ser jag att min pappa står och slänger glas vid återvinningen på dagisparkeringen. Hej, säger jag. Va, svarar han då. Hej säger jag igen, vad gör du uppe så här tidigt? Jag slänger glas , säger han då och hoppar in i bilen och åker iväg.

Jaha, tänker jag då, varför kom han inte fram och hälsade på sin dotter eller för den delen sitt barnbarn som han inte sett på två år. Såna saker är för mig väldigt främmande.


Listan kan göras lång på vad som är främmande, krig, svält, barnmisshandel, osv. Konstigt bara att det är samma ord för att bjuda sina älskade vänner på middag........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0