härliga människor........

Idag måste jag berömma vårdcentralen i stenungsund. Ofta hör man människor som är missnöja över hur de blir bemötta och inte tagna på allvar och jag kan själv känna att jag har varit missnöjd ibland över dessa vårdcentraler. Idag var vi nere med vår dotter igen som än en gång svullnat upp utanför halsen så hon inte kan röra på huvudet. Hon kräktes upp pencillinet varje gång vi gav henne det förra veckan att jag tillslut sket i medicinen. Idag fick vi träffa den underbara doktorn igen som skojade och pratade med oss länge och tog sig tid för oss. My skulle ta ett stick i fingret för lite olika blodprover och naturligtvis totalvägrade hon, stackars sjuksköterska. Efter mycket gråt och skrik gick de för att hämta personal från barnmedicin. Sköterskan hade en nalle med som hon visade för My och berättade hur hon skulle göra. Hon hade även en burk med klubbor med sig. Det var ju inget vanligt stick i fingret utan de skulle fylla ett helt rör med blod för provtagningar så det krävdes tålamod. Tillslut fick vi till det och My satt med klubban i munnen och tittade när de tömde fingret på blod.
Vill verkligen ge personalen vi träffade idag beröm för det tålamod och empati de visade oss idag, det är inte så vanligt på vårdcentraler längre.......
                                    

Kommentarer
Postat av: Betty

Lilla dockan, är hon dålig nu igen?!

Ge skruttan en kram från oss, hoppas att hon blir bra snart igen!!!



Massor av kramar från Mysmoster

2008-11-12 @ 18:47:23
Postat av: veronica

javisst. Igår såg jag att hon inte kunde röra på huvudet igen,,blir snart tokigt på den här sjukdommen. vi behöver styrkekraft nu!!!!

2008-11-12 @ 19:33:01
URL: http://virresdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0