fjortis

Har blivit utmanad av min syrra betty att berätta om hur jag var som fjortis.
Året var 1986 och jag gick i åttan, hade en liten syrra på 5 år som snokade runt i mitt rum och störde mig  rent allmänt ;) gick på almåsskolan i lindome . Det var nog det året jag blev tonåring för innan var jag jättebarnslig och byggde kojor, klättrade i träd, osv. Jag var tillsammans med en kille som hette Martin och vi var tillsammans större delen av tonåren från och till.
Jag var med i ett band som hette Emergency och jag var sångaren i bandet, vi hade faktiskt spelningar lite överallt,  scandinavium på innebandynatta dom hade där, kinna, sättila , mm. Musik var mitt stora intresse förutom killar, jag fick privatlektioner i piano hos en tanta i göteborg som hette Britta Spång och jag spelade trumpet i Mölndals big band. Det var meningen att jag skulle gå musikskolan på vittfeldska men betygen räckte inte till, var inte tllräckligt motiverad att plugga i högstadiet. Det är något jag verkligen ångrar idag.....
Min stora idol var Carola såklart, hade hela rummet med afficher på henne som man satte upp med häftmassa. På lindome gården tillbringades mycket tid, jag var med och ordnade discon och jobbade i cafet där, dessutom fick vi repa med bandet där.
Hade även utegångsförbud en hel del, vilket jag ALDRIG tänker ge mina barn...
Annars var jag en ganska cool tjej som fick resa mycket och hade många kompisar och mycket att göra.
Tyvärr har jag inga kort på mig i datorn från den tiden, fanns ju inga mobiltelefoner eller digitalkameror på den tiden, men skriver som min syrra, har ni nått kort på mig från den tiden så lägger jag ut det på bloggen. ;)

Kommentarer
Postat av: Catharina

Sötnos ! Kanske jag skulle scanna in några gamla godingbilder på dig ifrån förr. Visserligen har jag inga ifrån fjortistiden men väl är du nog 16 bast kanske......

2008-08-25 @ 19:12:22
Postat av: virre

jaaaa gör det ;)

2008-08-25 @ 19:21:09
URL: http://virresdagbok.blogg.se/
Postat av: Catharina

Vi har ingen scanner hemma längre men jag kan hänga på Jocke till jobbet och fixa vid tillfälle. Ska absolut få till det framöver. Såå kul sötis :)Påmin mig om det dröjer för ibland è minnet bra men kort vet du :) Puss på dig

2008-08-25 @ 20:40:25
Postat av: virre

tack cattis, du e bäst..kram

2008-08-25 @ 20:42:41
URL: http://virresdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0