en prickig natt

My vaknade inatt och ville in till oss vilket hon givetvis fick. En stund senare hör både jag och P hur ligger och river sig på kroppen, hela kroppen överallt, vi tänder lampan och ser att hon är helt prickig, ser ut som om någon kastat henne i ett hav av brännnässlor, vita blåsor liksom med rött runt om , särskilt där hon kliar sig. Vi tog med henne in i duschen och hon bara stod och njöt. Efter det fick hon ett svalt lakan på sig och hon sov nog ganska gott.
Idag har hon oxå prickar men inte i samma utsträckning, mer en och en som sitter lite överallt, fundrar över om hon är överkänslig för nått, hon hade på sig sina nya pop kläder som hon fick av mormor igår på kalaset som jag inte hade tvättat innan. Siter nu och väntar på att jourcentralen i kungälv ska ringa upp så jag kan få lite råd.


Kommentarer
Postat av: Maria

Det kanske är/var nässelutslag??? Det fick min dotter efter att hon haft magsjuka. Det kallas nog oxå nässelfeber tror jag, men det såg ut som röda utslag med vitt runt. Hon fick iaf tavegyl mot klådan och allt var borta på 2 dagar.



Hoppas att stumpan blir bättre...

//Maria

2008-08-23 @ 12:18:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0